Monday, June 14, 2010

Bekle Beni Melbourne

Öncelikle herkese İstanbul'dan merhabalar,

Ben, bir amerikan firmasından Melbourne metrosu inşaatında çalışmak üzere iş teklif aldım ve gelip Avusturalye'da yaşamayı ve çalışmayı çok istiyorum. Ancak Avusturalya hakkında neredeyse sıfır bilgi sahibiyim. Sanırım ihtiyacım olan bilgilerin çoğunu bu gibi forumlarda bulabileceğim ve eğer Avusturalyaya yerleşebilirsem oradaki Türkler sayesinde de yalnızlık çekmeyeceğim. İş gürüşmelerinde en çok ihtiyacım olan bilgilere ise mümkün olduğunca çabuk ihtiyacım var.
Örneğin:
1. Melbourne'de ev kiraları ne kadardır?
2. Yıllık sağlık sigortası kaç para?
3. Bir kişinin geçinebilmesi için ortalama ne kadar para gereklidir?
4. Alınan ücretlerde vergilendirme şekilleri hakkında her hangi bilgi?
5. Avusturalya'daki iş kanunu hakkında bilmem gerekeceğini düşündüğünüz bilgiler ya da püf noktaları?
6. ÇAlışma saatleri (haftalık 45 saat mi 35 saat mi) ya da yıllık izin hakları gibi

Yukarıda sıraladığım aklıma takılan sorulara cevap verebilenler olursa ya da beni aklıma gelmeyen ve orada karşılaşabileceğim zorluklarla ilgili uyarmak isteyenlere şimdiden çokça teşekkür ederim.

Ömür ERBEK

http://www.avustralyayagidiyorum.com.au/forum/showthread.php?353-Bekle-Beni-Melbourne

No comments:

Post a Comment